تخفیف‌ها ، جشنواره‌ها و اطلاعیه‌های مهم مربوط به سایت و دوره‌های آموزشی را از طریق کانال تلگرام دنبال کنید کلیک کنید
تخفیف‌ها ، جشنواره‌ها و اطلاعیه‌های مهم مربوط به سایت و دوره‌های آموزشی را از طریق کانال تلگرام دنبال کنید کلیک کنید

نحوه قیمت گذاری روی محصول

25 بازدید
قیمت گذاری

وقتی یک کسب‌وکار آنلاین شروع به کار میکنه و یک محصول هم داره مسلما یکی از چالش های اون قیمت گذاری روی محصوله .

حالا اگر محصول شما قیمتی کاذب داشته باشه چه بالا باشه ، چه پایین ، در ذهن مشتری ذهنیتی منفی به وجود خواهد آمد.

مثلا اگر قیمتی بالاتر داشته باشن میگن گرون فروشه !

یا اگر قیمتی پایین داشته باشه میگن جنسش خرابه !

خلاصه عدم قیمت‌گذاری ‌‎مناسب میتونه برای فروش شما بسیار تاثیرگذار باشه.

مسیر 4 مرحله‌ای برای رسیدن به قیمت مناسب محصول 

حالا برای رفع مشکلاتی که در بالا گفتیم خوبه از تمام راهکار های زیر به اولویت استفاده کنید استفاده کنین :

1. بررسی کلی و نگاهی  

اکثر اوقات برخی محصولات آنقدر ساده هستند که با یک نگاه میشه فهمید ارزش حدودا واقعی این محصول دقیقا چقدره مگر اونکه محصول شما برند باشه و ماده خیلی خاصی در اون تعبیه شده باشه که قیمتش بالا بره .

2. بررسی جزئی 

در این بررسی قراره ما هزینه مواد اولیه به همراه دستمزد حمل و هزینه‌های حاشیه‌ای محصول را برآورد کنیم.

 

نکته مهم

همانطور که در مقالات قبلی اشاره کردیم یکی از استراتژی های ورود به بازار انتخاب قیمت مناسب‌تر که گاهی اوقات میتونه قیمت پایین تر باشه و همینطور کیفیتی بالاتر از رقبا هست.

مدل‌های قیمت‌گذاری روی محصول برای فروش

بعد از اینکه از طریق راهکارها یا ( استراتژی‌های ) بالا تونستین قیمت محصولتونو کشف کنین حالا با استفاده از مدل‌های زیر روش ارائه محصولتونو که به همراه قیمت اون هست تعیین کنید.

1. قیمت گذاری پویا

در این مدل شرکت‌ها و یا کسب‎وکارها باتوجه به میزان عرضه و تقاضایی که دارند قیمت گذاری میکنند مثلا :

وقتی همه میرن و بلیط هواپیما برای عید نوروز میگیرن در اون بازه زمانی بلیط ها گرون میشه .

2. قیمت گذاری فریمیوم

در این مدل ابتدا محصول به صورت رایگان با ویژگی های محدود در اختیار شما قرار میگیرد و بعد از آن شما اگر مایل بودید تا از تمام امکاناتش استفاده کنید باید پولش را بپردازید. به عنوان مثال :

در حال حاضر تلگرام تمام امکانات و قابلیت هایش را به شما نمیدهد و اگر میخواهید از تمام امکاناتش استفاده کنید باید نسخه کاملش را تهیه کنید.

3. قیمت گذاری نفوذی

در این روش کسب‌وکار مقابل برای اینکه محصولش را به شما بدهد و شما جذب اون بشین قیمت کمتری رو ارائه میکند و بعد از آنکه شما از محصول استفاده کردید قیمت محصول را بالا میبرد به عنوان مثال :

اسنپ – تپسی و یا دیجیکالا برای خرید محصولات ویژه‌اش .. 

4. قیمت گذاری بالا ( Premium )

در این مدل شما قیمت محصول را بالاتر از اونچیزی که هست قرار میدین که در این مورد لازم است شما اولا تعداد رقبای کمتری داشته باشین ثانیا مزیت رقابتی خاصی داشته باشین که دیگر رقبای شما اون رو نداشته باشن تا مشتریان حاضر شوند بابت محصولی که دارین به شما پول بیشتری بپردازند.

مثلا محصولات شرکت بوگاتی و یا ساعت رولکس

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://easeup.ir/?p=1822
اشتراک گذاری:
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد نحوه قیمت گذاری روی محصول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.