این رو همیشه بدونین که هیچوقت نباید یک دفعه ای دم به تله بدین و سریع وارد بازار بشین چرا که واقعا بازاری که ما داریم توی این سالها ( ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ ) تجربه میکنیم به شدت رقابتی و خطرناکه و هر لحظه این امکان وجود داره تا شما رو از گردونه بازار رقبا حذف کنند .
پس این مقاله رو بخونین که قراره بهتون تجربه های خوبی که حداقل ما در ایزاپ داشتیم رو بهتون ارائه بده .
اعتبار سنجی چیه ؟
میخواهید که بفهمید آیا این طرح یا ایده ای که دارین اصلا خریدار داره یا نداره ؟ طرفدار داره یا نداره ؟ شنونده داره یا نداره ؟ بیننده داره یا نداره ؟ چون یک وقت ایده شما به قدری بد هست که اصلا هیچ کس حاضر نیست حتی گوش کنه یا ببینه ایده شما چیه !
پس به شدت مهمه که قبل از اینکه رسما وارد بازار بشین یک اعتبار سنجی داشته باشین .
بهتره معطل نکنیم و سریع بریم سراغ راه حل هایی که قراره خیلی به کارتون بیاد
۱. اینستاگرام و تلگرام
اینستاگرام و تلگرام به دلیل وجود کاربرهای ایرانی بالای ۳۰ میلیون نفر میتونند یک ظرفیت فوقلعاده برای اعتبار سنجی باشند :
تلگرام :
پیشنهاد من به شما ۳ چیزه اولیش اینه که یک گروه تلگرامی بزنین و آدم هایی که میشناسید رو اونجا ادد کنین و ازشون بخواین که ایده شما رو مورد نقد و بررسی قرار بدن و البته حتما حتما حواستون باشه سوالاتی که میپرسین با توجه به کتاب ( تست مامان ) باشه تا نتایج خوبی گیرتون بیاد .
پیشنهاد دوم من به شما اینه که اگر کسی رو نمیشناسین ، در زمینه ای که دارین کار میکنین کانال یا گروهی رو بزنین و راجع یک بحث مرتبط و جذاب در حوزه کاری خودتون اونجا گپ و گفتی راه بندازین و یا در کانال تلگرامیتون هم محتواهای مخصوص به خودتون رو ارائه بدین و سعی کنین با همون تکنیک های تست مامان سوالاتی رو بپرسید و ایدتونو اعتبار سنجی کنین .
پیشنهاد سوم من هم اینه تبلیغات برید توی گروه های مختلف و به گروه یا کانالتون ممبر اضافه کنین و یا میتونین یک سلسله سوال در یک سایتی مثل پرس لاین بنویسین و اون سوالات رو داخل یک کانال پر سابسکرایبر یا پر ممبر تبلیغ برین .
اینستاگرام :
در اینستاگرام هم ۳ کارمیتونین انجام بدین اول اینکه میتونید با ایجاد یک پیج و تولید محتوا در زمینه کاری خودتون فالوور جمع کنید و بعد بپرسین یا با توجه به آمار ها نظیر میزان جذابیت محتوا برای فالوور ها یا میزان لایک و کامنت و سیو شیر بفهمین که آیا این محصول یا ایدتون برای فالوور ها جذابه یا نه .
کار دوم میتونه این باشه که برین و از طریق رقباتون یا ایده های مشابهتون که تو اینستا هستن ببین آیا گرفته پیج هاشون یا نه یعنی چه میزان فالوور دارن یا چه میزان لایک و کامنت دارن و این میتونه بهتون یک نمایی از آینده کارتونو ارائه بده که بین ۲۰ الی ۳۰ درصد میتونه درست باشه و قطعی نیست .
کار دوم این میتونه باشه که یک تبلیغ بدین به اینفلوئنسرها یا هر کس دیگه ای که فالوور زیادی داشته باشه و از طریق استوری یا پست ارزیابی کنین ایدتونو حالا میتونین جوری CTA بدین که نظر مردم رو تو کامنت ها بفهمین یا بفرستینشون توی همون پرس لاین .
۲. سئوی گوگل
با توجه به اینکه اکثر ایرانی ها از گوگل استفاده میکنند و اکثرا برای رفع نیاز هاشون به گوگل سر میزنند میتونید در کلید واژه های مخصوص خودتون گوگل ADS برین
مثلا من گلخونه میخوام راه بندازم و بعد در کلیدواژه “گلخانه چیست” میام و یک گوگل ADS میرم حالا گوگل ادز چیه منظور اینه که شما در نتایج جستجو در بالاترین قسمت قرار بگیرین .
کار دیگه اینه که یک سایت راه بندازین و ماه ها روش کارکنید و سئوی گوگلشو بیارین بالا که این هم نتیجه بالایی رو براتون به ارمغان میاره اما خیلی زمان بره .
۳. رویداد ها
خیلی وقت ها شما با مراجعه به رویداد های شهرتون میتونید با بعضی ها که متخصص هستن ارتباط بگیرین و شبکه سازی کنید و ایدتونو براشون پرزنت کنین یا معرفی کنین و راهنمایی اونها میتونه براتون یک نوع اعتبارسنجی باشه
۴. نمایشگاه ها
با توجه به حوزه کاریتون میتونین نمایشگاه های مخصوص خودتون رو هدف بگیرین و در اونجا حاضر بشید و کارتون رو به نمایش بگذارین گاهی اوقات قیمت خیلی زیادی نداره غرفه گرفتن در این نمایشگاه ها و بعد میتونین از مخاطبین و افرادی که بهتون سر میزنند فیدبک یا نظر بگیرید
درآخر هم خوشحال میشیم نظر شما و یا تجربه شما رو در رابطه با اعتبار سنجی و تست بازار بدونیم
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.