یکی از مهمترین اقدامات هرکس بعد از انتخاب کردن ایده برای راه اندازی آنلاین شاپ این هست که بیاد بررسی کنه که آیا ایدهای که انتخاب کرده خریدار هم داره ؟ مخاطب هم داره ؟ و جوری نباشه که بعد از راه اندازی آنلاین شاپ هیچکس نه پیجشو فالو کنه نه محصولی ازش بخره .. و ما در این مقاله به این فرآیند میگیم تست بازار .
13 اقدام مهم برای تست بازار
حالا در اینجا روشهایی که شما حجم و کیفیت بازارتون رو میتونید به صورت نسبی حدس بزنید را برای شما خواهیم آورد با ارائه یک کیس استادی از حوزه کیف چرمی :
تحقیقات در اکسپلور اینستاگرام
1. سرچ کردن برای پیدا کردن تعداد پیج ها
شما کلمه کیف چرمی را که در اینستاگرام سرچ کنید خواهید دید که تعداد بالایی پیج به شما نمایش داده میشه که این نشان دهنده این است که بازار ، بازار فعال و خوبی در اینستاگرام هست .
2. بررسی پیج ها از لحاظ فالوور ، لایک و کامنت به طور میانگین
به صورت اجمالی یک نگاه بندازین و ببینید که چه میزان این پیج ها لایک و کامنت و فالوور دریافت میکنند و مهمترین و موفق ترین رقبای خودتون رو اینجا شناسایی کنید که برای تحلیل رقیب بهش احتیاج دارین.
تحقیقات جنس و رفتار مخاطب شما در اینستاگرام
6. آیا خانوم ها هم جزو بازار شما محسوب میشوند ؟
آمارها و تجربهها گفته که اغلب خانوم ها از اینستاگرام استفاده میکنند و بیشتر از آقایون خرید میکنند ، درنتیجه اگر مشتری محصول شما خانوم ها باشند میشود بازار بهتری را برای شما انتظار داشت.
تحقیقات محصول
9. آیا محصول شما پتانسیل سِت شدن با دیگر محصولات را دارد ؟
اگر محصولتون این ویژگی رو داشته باشه از لحاظ تولید محتوا ، جشنواره ها ، جذب مشتریان بیشتر و همینطور فروش بیشتر خیلی میتونه به کمکتون بیاد .
درآخر
این مطلب را بگوییم که ممکن است موارد ذکر شده بالا برای شما دقیقا کاربردی نباشد و شما سبک خودتون و مشتری های خودتون رو برای ورود به بازار داشته باشید که به صلاحدید خودتون بهترین کار رو انجام بدین.
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.