راهاندازی آنلاین شاپ با تمام خوبیها و ویژگیهایی که دارد یکسری واقعیتهایی هم دارد که ممکن است برای یکسری سرد و ناامید کننده باشد و ممکن است برای یکسری چالش برانگیز و جذاب.
حالا در این قسمت از آموزش من اومدم و برای شما از بخشهای چالش برانگیز و تقریبا سخت ماجرا گفتم تا قبل از ساختن فروشگاهتون چشم و گوشتون بازتر بشه!
این نکته مهم را در نظر داشته باشید که موارد پایین ممکن است برای برخی بسیار بدیهی و ساده باشد و ممکن است برای برخی پیچیده و دشوار
1. پیدا کردن تامین کننده
اکثر ما وقتی محصول مورد علاقمون رو پیدا میکنیم به اولین چالشی که میخوریم ( در صورتی که مغازه یا اون کالا رو نداشته باشیم ) تامین کردن اون محصوله ! چراکه پیدا کردن یک تامین کننده خوب و منصف که با شما نسبت به سود و زیان کسبوکارتون راه بیاد ، میتونه دشوار باشه .
2. ایجاد سیستم لجستیک یا حمل و نقل
معمولا ما گزینه آنلاین شاپ رو انتخاب میکنیم تا از خونه و به راحتی بتونیم بیزینسی که ساختیم رو کنترل کنیم اما گاهی اوقات میبینی محصولی که رفتی با تامین کننده قرارداد بستی طرف گفته حاضر نیست حمل و نقل رو بر عهده بگیره و اینجاست که باید خودت این مسئولیت رو تقبل کنی و خب سیستم حمل و نقل اگر بیکیفیت باشه یا خیلی معطلی داخلش وجود داشته باشه به شدت در جلب رضایت مشتری تاثیر منفی داره!
3. انتخاب محصول درست
این رو در نظر داشته باشین که اگر تست بازار خوبی انجام ندین ( که در جلسات بعد راجع تست بازار حرف خواهیم زد ) و دست روی یک محصول ضعیف بگذارین ، به شدت در وقت و منابع مالی خودتون ضرر خواهید کرد.
معمولا اینطور افراد که تست بازار درستی نمیگیرن و محصولی ارائه میکنند که مشتری اون رو نمیخواد بعد از شکستشون به تمام آنلاین شاپ ها و فضای اینترنت توهین میکنند …
4. فرآیند جذب فالوور
در آنلاین شاپها فرآیند جذب فالوور آن هم از صفر معمولا بازه زمانی 3 ماهه ای رو طلب میکنه و باید صاحب آنلاین شاپ وقت بگذاره و به تولید محتوای پست و استوری و ریلز در طول روز بپردازه که تجربه نشون داده خیلیها به دلیل طولانی بودن فرآیند جذب فالوو شکست میخورند و به کارشون ادامه نمیدن
باید این نکته را بدانید که در یک پیج فروشگاهی اولویت جذب فالوور نیست اولویت فروش است و افزایش آن
هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.